Blog o nauczaniu języka angielskiego w Polsce, prowadzony przez dwóch pracowników pewnej szkoły językowej.
Monday, May 4, 2015
Metoda Audiolingwalna
W tej metodzie nacisk położony jest na słuchanie, potem dopiero uczeń zaczyna mówić, czytać i pisać. Metoda audiolingwalna najczęściej stosowana jest w tych fazach lekcji, w których wprowadzany jest nowy materiał, leksykalny lub gramatyczny, ale również całe zajęcia mogą być prowadzone przy użyciu tej metody. Najpierw uczeń słucha nagrań płytowych lub wypowiedzi lektora, a następnie powtarza zasłyszane wypowiedzi tak dokładnie i tak szybko, jak tylko to możliwe. Metoda oparta jest na założeniu, że język jest pewnym stałym zbiorem zdań i struktur językowych, możliwych do wyuczenia. W tej metodzie nauczyciel jest modelem do naśladowania, czuwa nad zachowaniem językowym uczniów, zadaniem których jest odtwarzanie scenek i dialogów. Najważniejsze jest mówienie w języku angielskim. Błędne nawyki zwalczane są za pomocą wielokrotnego powtarzania i odgrywania scenek dialogowych. Zajęcia są prowadzone wyłącznie w języku angielskim. Nie ma testów i sprawdzianów w ujęciu klasycznym. Zalety: ćwiczy umiejętność słuchania, uczeń w sposób świadomy, ale też nieświadomy zapamiętuje struktury zdaniowe, frazy, słowa. Uczy bezbłędnego posługiwania się językiem. W tym modelu nauczania kultura danego kraju rozumiana jest głównie jako styl życia i zachowania się. Wady: wyćwiczony język jest schematyczny, często niemożliwy do zastosowania w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych. Brak gramatyki wyklucza przystąpienie do egzaminu językowego czy matury z języka angielskiego. Stałe powtarzanie tych samych zdań, aż do osiągnięcia wymaganego poziomu, staje się w końcu nudne. Polecana: dla tych, którzy szybko chcą opanować podstawy języka. Źródło: http://www.englishstory.pl/nauczanie/artykuly/metody-nauczania/7.html Poniżej krótki filmik prezentujący tą metodę:
No comments:
Post a Comment